Harold Kip

Description

Waarom ben je Community Manager?
Ik heb een passie voor het verbinden van mensen, omdat ik geloof dat we samen meer kunnen bereiken dan wanneer we dat alleen (moeten) doen. Daarnaast vind ik verandering fascinerend – zowel persoonlijk als bij bedrijven en organisaties. Wanneer mensen met elkaar verbinden, leren ze van elkaar en dat betekent verandering. Ik vind dat intrigerend om te zien en mooi om te mogen faciliteren.

Waar heb jij je kunsten tot nu toe vertoond?
Ik was Community Manager bij doe-het-zelf keten Praxis en energiemaatschappij Nuon, Community Consultant (zowel freelance als bij Social Media Bureau KREM) en Community Manager bij PR Bureau Edelman en softwarehuis Autodesk.

Wat wil je voor CMNL betekenen?
In mijn rol als voorzitter, zal ik de komende jaren – naast het verbinden van Community Managers – het professionaliseren van Community Management in Nederland meer richting en sturing geven. Dit ga ik doen door scherp te blijven focussen op onze ambitie en doelstellingen, maar ook door actief ‘de kar te trekken’. Ik zal de mensen die – actief en passief – betrokken zijn bij CMNL blijven enthousiasmeren, inspireren en motiveren met onderzoeken, trainingen en tal van andere duidelijke en gemakkelijke handvatten. Hiermee wil ik bijdragen aan de persoonlijke en professionele groei van Community Managers in Nederland en daarmee meer draagvlak voor ons prachtige vak creëren!

Wat is een belangrijke les die je hebt geleerd?
Zorg voor draagvlak over de gehele breedte in je organisatie; steun van collega’s is minstens net zo belangrijk als steun van (hoger) management.

Wat wil je graag van andere community managers leren?
Ik vind het vooral interessant om van anderen te ervaren hoe zij tegen zaken aankijken, waar ik zelf moeite mee heb. Dat is niet alleen ‘leren’; dat is zeker ook ‘veranderen’.