Blog

Een blik vol community managers

Een tijdje geleden vroeg ik mijn collega’s community managers via de CM NL groep of zij, net als ik, al hadden gehoord van bedrijfsinitiatieven voor het opstarten van een database bestaande uit ervaren moderators, forum/community managers en webcare specialisten. Een database met professionals die op korte termijn voor bepaalde periode ingezet kunnen worden bij bedrijven en/of specifieke projecten waar community management hard nodig is.

LEES MEER

ROI van Communities

Een paar weken geleden publiceerde David Meerman Scott een geweldig audiofragment van een radiointerview met zichzelf. De ROI van premanente inzet van sociale media is niet meetbaar. Punt. Nou was ik bij de Future of Web 2.0 meetup met Ellen

LEES MEER

Is groei per definitie goed voor een community?

Bij de wereld van ikki halen we tegenwoordig bijna 10.000 nieuwe leden per maand binnen. Als blog zitten we al op de 70.000. Ook onze tweemaandelijkse borrels raken steeds eerder vol. En voller. Maar het aantal aanwezigen staat in geen verhouding tot het aantal van onze database. Sterker nog, dertig procent van de aanwezigen mag tot de ikki fanboys en -girls van de eerste dagen geschaard worden…

LEES MEER