VARA’s Kassa en TROS Radar: Empower your audience!

Wat als je online community meer bereik oplevert dan je tv-programma? Ben je dan een tv-programma met een community? Of een community met een tv-programma? Een relevant identiteitsvraagstuk, aangezien de consumentencommunities van VARA’s Kassa en Tros Radar hard groeien. Aangezien de meeste communities deze volwassen fase niet halen, is het interessant om de praktijklessen van Kassa en Radar onder de loep te nemen.

Een uniek moment was het wel tijdens de 31e bijeenkomst van de vakvereniging Community Management Nederland op 25 maart. De drijvende krachten achter VARA’s Kassa (Ad van de Ree & Jeroen Olthof) en Tros Radar (Jacob de Vries & Jeroen Koster) voor het eerst in een ruimte, vertellend over hun online communities. Ik wil beide programma’s niet over een kam scheren, maar concurrenten kun je ze toch wel noemen.

Beiden opkomend voor de Nederlandse consument. Beiden hebben hun oorsprong in hun tv-programma. Beiden met een groot en actief online consumentenplatform. En dus ook beiden in een ruimte om de ins en outs van hun online communities te delen. Want met 160.000 (Kassa) en 180.000 (Radar) gebruikers en een online bereik dat op het punt staat het tv-bereik te overtreffen, zijn er de nodige praktijklessen uit te trekken!

Lees het volledige verslag op Frankwatching!

5 Comments

Geef een reactie