Verdienen beroemdheden hun volgers?

Ook deze week zijn er via de hashtag #cmnl mooie communitymanagement links gedeeld. Mathijs van der Kooi deelde bijvoorbeeld een mooie quote uit een artikel over of beroemdheden hun grote schare volgers wel verdienen. Verder kun je een video bekijken over de vele mogelijkheden van cocreatie en community’s, kun je discussiëren over het verschil tussen social media customer service en communitymanagement, of wat handige tactische tips lezen voor jouw communitystrategie.

 

The Real Power of Community (or “Celebrities ‘Deserve’ Their Followers”) via @mvdkooi
Verdienen beroemdheden de vele volgers die ze in korte tijd op Twitter weten te vergaren? Een mooie quote uit dit artikel: “The ability to build a base of loyal people who appreciate what you do and will be interested in what you do – no matter where you do it.”

Tactical tips for building an online community via @lbroekman
Jim Nelson van Tripawds.com geeft in dit blogartikel tips en aanraders voor community’s via (WordPress) blogs.

Video over cocreatie en community’s via @tinekepauw
Dit filmpje van Hyve.de toont de vele mogelijkheden en toepassingen van cocreatie, waarbij community’s van onmisbare waarde zijn.

Social customer service vs. community management via @mvdkooi
Olivia Landolt (Marketing en Communitymanager) vraagt zich in dit artikel af waar de overlap en de verschillen liggen tussen communitymanagement en social customer service. En kunnen deze twee verschillende disciplines goed samenwerken?

One Comment

Geef een reactie